19 września 2014

szpitalna torba

To co będzie w szpitalnej torbie jest zależne od szpitala w którym decydujemy się rodzić. Ja już 3 raz mam zamiar rodzic w szpitalu państwowym ale powiem Wam ze bardzo pozytywnie byłam zaskoczona głownie porodówką.Kolorowa , estetyczną , zadbaną...pojedyncze sale z prysznicem,fantastyczne położne.
Mam już jako takie doświadczenie wiec postanowiłam napisać co trzeba zabrać do torby jak szykujemy się na poród.Ten skład może lekko obiegać w zależności od  wymogów szpitala.
Wszędzie spotykam się z informacja, że torba powinna być gotowa po 32 tygodniu, i  jakoś tak zaczyna się u kobiety bardzo silna potrzeba wicia gniazda,( a w tej ciąży , mega silna) więc większość z nas wcześniej ogarnia pakowanie bo inaczej nie daje to spać po nocach.
 Torba dla mamy:
2 koszule nocne, rozpinane, -polecam koszule a rodzę w zimne miesiące. Po porodzie pod wpływem gospodarki hormonalnej bardzo się pocimy i jest nam gorąco)
szlafrok- koszulki porodowe są bardzo krótkie:)
kapcie- najlepiej jakieś tanie które potem wyrzucamy
klapki
dwa ręczniki
skarpety- dobre gatunkowo, mi przy każdym porodzie było zimno w stopy:)
majtki jednorazowe- nie wyobrażam sobie życia po bez nich na pobyt w szpitalu wystarczy jedna paczka (7 sztuk), ale polecam je przez pierwsze dni połogu.
podkłady ginekologiczne, duże podpaski
biustonosz
wkładki laktacyjne

kosmetyczka, a w niej( maszynka do golenia jednorazowa, płyn do higieny intymnej, szampon,jakiś krem najlepiej bez zapachu, antyperspirant,pomadka ochronna , szczotka , pasta)
suszarka
dokumenty( dowód osobisty, karta ciąży, ostatnie badania, zaświadczenie o grupie krwi i wyniki na paciorkowce,zrobione po 35 t ciąży jak najbliżej terminu)
papier toaletowy, chusteczki nawilżane
sztuce, kubek
przekąski , wodę- ja po porodzie byłam bardzo głodna
kanapkę dla męża, baton - on tez ma żołądek:)
telefon- ładowarka
drobne pieniążki


 Dla maluszka
wskazane pieluszki i chusteczki a przy wypisie ubranko adekwatne do pogody,foteliki, kocyk.  powodzenia:))

2 komentarze:

  1. majtki jednorazowe są na te pierwsze dni szczególnie włąsnie do szpitala idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, choć przy ostatniej babce korzystam z nich tez w domu w czasie połogu,:)

      Usuń